Saturday, May 26, 2007

Annamaria - en helg äldre

Så har sista helgen i maj förlutit. Känns lite vedmodigt på något sätt. Vädret är icke-väder mest hela tiden och allting snurrar så fort. Anders ligger och läser ut skönlitterär bok på bok medan jag springer mellan hundratusen saker sedan länge inplanerade in i minsta detalj för att allt skall hinnas med. Ingen skönlitterär kontemplation för min del. Lite ironiskt att jag läser "Den protestantiska etiken och kapitalistismens anda" nu. Den behandlar bla hur ständig värdslig aktivitet och arbetet blev ett kall för människan... Känns hur som helst som att jag inte har en minut till övers tills dess att vi sätter oss i FOX:en och drar ut på roadtrip i Europa. Med det tempo jag håller nu kommer jag typ somna framför ratten det första som händer! Men jag har inget att klaga över för det är roliga saker jag springer mellan och det är en självpåtagen stress. Kommer väl precis som med de där extremt hektiska gymnasieåren (då man bröt ihop totalt en gång tredje månad) att se tillbaks på den här tiden och bara: "Ååååh tänk så mycket roligt jag fick göra ändå!"

Yeah yeah. I fredags spelades det skivor på Kalmars. Det var en major downer. Det blev två technogolv samtidigt vilket kände stressande pga alla indiekids som kommit dit för att höra Håkan-nostalgi och TTA:s senaste, tekniken var under all kritik och dj:sen från Stockholm knackade på axeln innan vi hade spelat vår avsedda tid och bara: "Alltså vi har åkt hit från Stockholm för att spela!". Eeh ursäkta det ligger 40 minuter härifrån, ni pluggar i Uppsala, vi är också bokade och vi gjorde upp om tider innan liksom! Vi ruckade inte på oss och Elin betalade tillbaks med att kräva tillbaks hörlurarna vi tagit med oss (de hade inga egna med sig) innan de hade spelat färdigt! "Jag måste gå hem nu så jag måste ta med mig dem". De fick spela sista halvtimmen utan hörlurar! Kontenta: Ta med egna hörlurar och don't mess with the wrong girls!

Förutom skivspelar-downern så var det himla trevligt. Trädgårdshäng (även fast jag dåligt timat kände mig folkskygg i två timmar och inte orkade mingla), grillmat, en back gratisöl, discodans och efterfest som resulterade i grav dagen-efter-ångest. Efter att ha drivit demonerna ur kroppen och tittat på "Sex, Lögner och Videoband" drog jag mig bort till Elins födelsedagsfest. Där hade någon som jag misstänker var Keso introducerat idén på att leka "Jag har aldrig". Jag kände mig inte jätte up for att slänga mig in i leken nykter när de aspackade var på nivån "Jag har aldrig haft sex i ett bönerum fastbunden i en Volvo 240 rökandes pipa nynandes på I will suvive". Drack lite vin och pratade jobbkreativtet med Elin istället. När Ola (Elins boyfriend) spytt, men inte låtsades om det och folk däckade traskade jag vidare till Palermo och mötte upp Anty, Fabian och Henrik, snyltade lite lagom med öl och avhandlade lite ditten och datten. Klockan tre knatade jag protestatiskt hem och drack tre stora glas vatten för att klara av dagens späckade schema.

Så här 23.13 måste jag säga att jag är ganska nöjd med dagens insats och att jag således känner mig lugn och harmonisk trots dagens svarta Six Feet Under. Vad hände liksom? När förbyttes den svarta humorn till enbart ren svärta? Och hur fan skall skiten sluta? Fattar ingenting... Hur som helst. Eftersom jag skall upp och arbetsmyra mig tidigt imorgon med så får er korta inblick i mina helgförströelser sluta här. Men först lite bilder! Eftersom vår kamera dog får ni lite pics från i fredags av den här mannen:


Häng på trappan...


Några whiggers spelar lite sköna låtar


Trädgårdshäng (dö inte av nostalgi nu Daniel)


Henriks keps skulle så klart hora runt och linslusa:







Ingrid spinner lite vax som alla coola säger


Någon gränslar en soffa, halsar mousserade och tror att hon är kändis


Alltså rymdtröjan!!! Elexyrpaketet någon? Internet: !?!


Olof och Anders fick spela på snyggaste dansgolvet



Fäzt!


Ami aka evil sexy spider


Glada i hågen och Ami aka IQ-fiskmås


Pose-Ami med lite emo sällskap (även de lite lezzna över ljudet, tekniken och lite sånt). Känns för övrigt bra att vara ihop med en engelsk fotbollshulligan tackar som frågar!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Oh the Uppsala memories...

12:55 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Ahahaaaa ge mig en rast! Du timade bra typ tre minuter efter att jag lagt upp inlägget och väl utlagt knappt hunnit läsa igenom och ändrat lite stavfel!

Fantastiskt!

1:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vad kan jag säga, min rss-läsare är som en oljad blixt.

8:36 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

haha ok tänker inte på att folk kan ha sådan!

9:32 AM  
Blogger Bear said...

This comment has been removed by the author.

11:17 PM  
Anonymous Anonymous said...

good, i just brought many some other new emo backgrounds for my blog
http://www.emo-backgrounds.info

9:19 PM  

Post a Comment

<< Home