Saturday, May 26, 2007

Apropå tidigare inlägg


Fick ett mail från en av arrangörerna bakom vad som verkar vara Malmös bästa klubb som ikväll gästas av Oliver Huntemann. Så här skrev han:

läste precis ditt inlägg om den manliga djbåskulturen. intressant, lite träffande och sant. enda jag kan säga till försvar är att jag jobbar på det och att vara kille är en genetisk defekt, det sista kom jag fram till när jag jobbade på fängelse.

Trendy Bylund verkade också ha reagerat då han gjorde olika poänger av inlägget ungefär åtta gånger i timmen tills han blev för full.

För de som inte har DN kan jag rekommendera intressant läsning om mansrörelsen vara eller inte vara.

Mjukisar i velour fick svenska män att reagera


Kampen måste föras politiskt

"Man skall ju vara där för ungen"

Dagens utmärkta artikel verkar dock inte ligga uppe än. Där intervjuas bland annat ett gäng deltagare som i linje med dagens individfokuserade samhälle ansåg att man kunde börja med sig själv om man verkligen ville förändra något. Till skillnad från Jan Guillou då som tycker att sådana initiativ är trams och att "man skall jobba politisk med jämställdheten istället". Ännu en gång: VAR ÄR SIMULTANKAPACITETEN I DISKUSSIONEN? VARFÖR TYCKS DET ENA ALLTID UTESLUTA DET ANDRA!?!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home