Tuesday, May 29, 2007

Ta i tre + 1

Hej, hej tre grejer innan jag tar tag i dagens göromål.

NAGELLACK
Måste hypa alla modebloggares favoritnagellacke OPI lite! Det sitter i typ två veckor. For real! Alltså älskar tidsbesparande saker. Typ som att inte raka benen och sånt. Vem orkar hålla efter en rakning när det finns så mycket roligare grejer att lägga sin tid och uppmärksamhet på? Och orka hålla efter naglarna när man väl lagt på nagellacket! Det skall ju bara vara där helst tills det tar bort sig själv efter typ två veckor, och det gör det uppnebarligen! Hur som helst: OPI muy beuno mucho bättre än typ Mavala som man köper bara för att de är så praktiska (och lite söta). OPI kostar lite mer men tid är pengar sa redan Benjamin Franklin.

ATMOSFÄRISK TECHNO
Har kommit på att jag den senaste tiden nästan enbart lyssnat på atmosfärisk techno, mycket med lätta trancevibbar. Typ A thousand nights som du hittar här och Solar Kingdoms Sunrise. Så fint! För övrigt så är det mycket tråkigt att Rice Twins ställt in spelningen på fredagens Bricolage. Hade gärna sett dem igen. På Rice Twins myspace finns även en låt jag tidigare tipst om: Goatee. Lyssna!

BOK
Just nu läser förutom den ständigt växande magasinhögen i badrummet enbart kurslitteratur. Men det gör inte ett dugg för jag har misstänkligen den intressantaste kursboken någonsin! Sharon Beder - Selling the work ethic. Den kan helt klart klart nöjesläsas. Det är en är en superspännande idéhistorisk genomgång av varför kapitalismen, världen och vår regerings jobbpolitik ser ut om den gör. Intressant komplement till DN:s ledarsidor. Min fördjupningskurs är över huvudtaget sjukt intressant! Smaka bara på namnet: "Kapitalismen, arbetsmoralen och det lättjefulla livet". Ni vill inte veta vilken stjärtis jag är på lektionerna... Blir helt upphetsad när jag tänker på att jag 4,5 år s studiemedel kvar att slösa på universitetskurser. Mycket superlativ där men så jävla värt det!

UTVÄRDERA MIG
UNT-fredag håller just nu på att utvärderas sen den "gjordes om" och bla rekryterade mig. Eftersom jag skall bo i Vietnam i hösten (ja ändrade planer igen) så kommer jag inte fortsätta som klubbkrönikör, men om ni tyckt att jag skött mitt jobb så kan ni säga dte i utvärderingen. Ni får så klart säga motsatsen också om ni känner för det! Men om ni underhållits någon snutt varannan vecka och ev vill fortsätta med det och UNT ev får se att läsarna tycker att jag gjort ett bra jobb kanske jag kan få fortsätta skriva. Det även om jag inte bor i Uppsala för tillfället. Självklart dock inte som klubbkrönikör vilket både jag och UNT tycker kräver sin dansgolvsnärvaro... Men något annat. Vad vet jag... Skall för övrigt bli sjukt läskigt att bli utvärderad av läsarna. Ännu läskigare blir att se vad UNT gör med min krog-våldtäkts text tills på fredag.

4 Comments:

Blogger Bear said...

Aaah, atmosfärsisk techno, har jag ett tips: Aril Brikhas släpp "Winter" med låtarna Winter och Berghain. Blev smått förvånad när jag hittade den, soft och härligt. Passar årstiden.

11:56 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Ja Aril Brikha är fin! Winter är verkligen vintrig! Gillar Akire också särskilt titelspåret...

Såg fö honom när han spelade på just Berghain. Kanske var den kvällen låten var inspirerad :) haha

9:09 AM  
Blogger Bear said...

Jaha, Berghain är en klubb? Gillar också Akire och nu, visar det sig, även A Thousand Nights. Lite Ibiza-vibbar så här på försommaren är ju inte fel :)

3:05 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

hehe jo... eller klubb och klubb. en sekt kanske? dionysiskt tempel? en pingstväns värsta mardöm?

Här en bloggredogörelse från en gång förra sommaren jag var där:

http://100-procent-kommersiellt-gangbart.blogspot.com/2006/07/party-like-there-is-no-tomorrow-no.html

4:09 PM  

Post a Comment

<< Home