Sunday, July 29, 2007

Bästa skönhetstipsen - hela listan!


Det finns otaliga tips och knep på hur man vaknar upp toppenfräsch och supersnygg. Alla kvinnor med patriarkal självaktning har sina egna. Här kommer mina bästa, sammanställda i en överskådlig liten lista:

  • Ha samma smink i över 24:a timmar. Bättra dock gärna på det med ostadig hand, förslagsvis i taxibilar eller på mörka toaletter.
  • Drick sprit tio timmar i sträck.
  • Rök cirkum 30 cigaretter på en kväll. Att råka aska och fimpa på sig själv hör till.
  • Dansa i sex timmar. Ha vid kvällens början inte helt på sekunden nytvättat hår, så att det det vid morgonkvisten hänger i svettiga, feta tester i ansiktet.
  • Dansa i högklackat. Kom på att det gör ont på väg mot efterfesten, byt till en kompis platta ombytesskor, som på efter de högklackade känns som att "gå motherfucking obehagligt barfota". Skit i dom, byt en gång till, nu till ett par platåskor i lack som gjort samma vänninas fötter blodiga.
  • Skit till slut i konceptet skor och gå barfota genom Stockholms metrosystem.

    • Spendera morgonen på konstigt svartrave, där nivån på folk inte är så där överdrivet hög.
  • Ät en supergod hälso take-away på Mac Donalds vid åtta-snåret.

    • Träffa några utsövda och piffiga bekanta, på väg på miniweekend i Paris på centralstationen. Verkar moralstärkande.
  • Tvätta bort 24-timmars-smink-massakern i ansiktet, få det uppdagat att din hy ser rätt risig ut och börja med smutsiga och alkoholsstinna fingrar göra portömning.
  • Lägg dig 10.00.
  • För en riktigt skön morgonsömn - se till att din partner inte kan sova utan måste läsa tidningen, kolla på tv i sängen och annat störande i några timmar.
  • Vakna och somna om några gånger så att du känner dig riktigt skönt utsövd och pigg.
  • Tvätta håret. Lägg dig sedan igen och somna med blött hår. Vakna med fantastisk volym och lockar - dock bara på en sidan av huvudet, den andra i helt sovplatt.


---


Ja det där var ganska många tips, förslagsvis behöver du inte testa alla på en och samma gång - men har tid, lust och ork, kan jag lova din en sund kropp i en sund själ och fett snygg nuna när du vaknar en si så där klockan 18.00 dagen efter.


Bilden är från den här hårda Stockholmsnatten för några veckor sedan. Hon längst till vänster, utan skor, skrevandes med benen är så klart jag.

15 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jag kände mig också "väldigt bra" under hela söndagen. speciellt mina fötter hade en övergripande skön känsla. hahahahahaha. tack för en kul kväll! puss

10:59 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Alltså fötterna!

Mina tår var så jävla ledsna igår. De hade liksom glidit ner och pressats mot skons tå i de högklackade, så att det kändes som att kroppsviktens hela vikt legat och vägt på dem. De var typ helt svullna.

tack detsamma darling! du får komma och fika i Uppsala någon hång innan jag åker tycket jag! Kaffetermos i Stadsparken eller blåbärsprincess på Fågelsången!

Puss

11:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

ja men det låter fint, jag kan komma och hälsa på dig denna vecka eller nästa. fågelsången var bra tycker jag, de hade även exceptionellt bra fika som jag minns det.
förresten, de bilder jag menade från när vi var på f12 finns på nays myspacesida.
ses då!

11:51 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

fågelsången har fantastiskt fika ja! hörs om det senare...

tittade på bilderna - tur var väl att det inte var några bilder på mig med bh för ögonen eller skrevandes lite för mycket...

12:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ami! jag skulle uppskatta tips på några feta låtar. gillar verkligen din blogg!

1:20 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Anna:

Tack!

Kanske kommer något sådant framöver. Problemet är bara att jag spårar ur så fort något sådant påbörjas, vill lägga upp zshare, hitta fina bilder, skriva lite historia och what-not. Jag tröttnar alltid innan jag blir nöjd! Har tyvär lite pretentioner just gällande låt-inlägg.

2:23 PM  
Blogger Alessi said...

Haha, va kul!! säger Italodiscot!

1:38 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

tack italodiscot! jag väntar på din riktiga revival. jag kommer klädd i den här:

http://photos1.blogger.com/blogger/6331/3084/1600/PICT1385.jpg

12:48 PM  
Blogger Alessi said...

Toppen :)

En smått fullkommlig klädsel till Italodiscot, som i min lilla bloggtappning faktiskt redan står på glänt.

Du skriver jättebra, i synnerhet när man är som mest euro-nostalgisk!

:)

8:31 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Vad roligt att du tycker det! Tack! Vi kanske får börja skriva bloggen "Europaporr" eller "Eurodisco" tillsammans. Nu lär det mest bli Asienporr ett halvår för min del...

12:24 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

"Budget-jetset" skulle även kunna vara ett bra namn :)

12:28 PM  
Blogger Alessi said...

Det skulle nog bli succé - helt klart :) Ha det så bra i Asien, själv fick nog av mitt "miniräkor som sälta" bara efter en liten tid i Shanghai.

Men för lite china-prepp (om det ska porras åt det hållet) kan du kolla in min kompis Anders, som är en slags design-hotshot i Peking, blogg.

http://www.anderslandstrom.blogspot.com/

Annars öppnar diskot på www.italodisco.se sen. Tills vidare gäller http://structuresoundandsense.blogspot.com.

Så, nu går jag på date. Hade så bra!

/Alessi

6:40 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Ja man kan ju tröttna på nudlarna och heta buljongen till frukost efter ett tag, men det gör man ju å andra sidan med valfritt Medelhavslands jävla vita formbröd också :)

Tror du din kompis skulle kunna ha tid (och vara intresserad) av att träffa mig och mitt resesällskap en sväng i Peking? Jag är med i en community för folk som reser mycket och är intresserad av kulturutbyte jadajada när man reser (Hospitalityclub, http://100-procent-kommersiellt-gangbart.blogspot.com/2006/10/fin-helg-fin-community_23.html) Jag brukar hosta folk som kommer till Sverige genom det så jag älskar sånt där!

Hoppas daten var lyckad :)

9:37 AM  
Blogger Alessi said...

Det tror jag helt säkert han skulle vilja göra om det klaffar med schema osv osv...

Maila mig era datum och sånt till mig, så ska jag lay it down easy för honom :) Han borde kunna Peking vid det här laget, och massa andra städer också för den delen.

min mail: alessandro@hachette.se

Håller för övrigt med om vit-bröds-debaklet :) även om surdeg räddar mycket.

10:28 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Skickar ett mail! Hoppas att det kan funka! Träffade massa folk när vi var i Shaghai senaste gången men hann inte träffa några i Peking... Skall kontakta lite annat folk via Hospitalityclub också men det är alltid roligt om det är någon som man vet kanske har lite samma intressen...

2:09 PM  

Post a Comment

<< Home