Tuesday, July 11, 2006

Karolina Lassbo och Laura Palmer

Apropå mitt inlägg igår om Karolina Lassbo-mobbningen. Här är ett är kommentarsinlägg som hon fått på sitt inlägg om blondmobbningen.

Jag vet egentligen inte om jag vill publicera det här, det är bland det obehagligaste jag läst i bloggsammanhang:

Något som verkligen äcklar mig är alltför många kvinnors tendens att kritisera männen för deras utseendefixering, samtidigt som de utnyttjar densamma och därmed inte sällan gör sig direkt beroende av den. Ni brudar som beter er på detta vis kan aldrig komma efteråt och gnälla om konsekvenserna.

Så kom ihåg: spelet ni "listiga" tjejer spelar kan visa sig bli farligare än väntat. Leken kan till sist bli allvar - bortom er kontroll.

Ni tror ofta att ni har 100% kontroll och att det är ni som styr männen, på era villkor. Men risken finns, att ni en dag vaknar upp och finner er förvandlade till Laura Palmer i Twin Peaks...

För om man signalerar att man på något sätt är beredd att sälja sig, ja då är det inte särskilt märkligt om det slutar med att männen faktiskt anser sig äga er!

Laura Plamer, vet alla som kan sitt Twin Teaks blev mördad

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

6:47 PM  
Anonymous Anonymous said...

Great site lots of usefull infomation here.
»

1:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Roof racks for honda element Bodybuilding chat

3:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Excellent, love it! » »

9:16 PM  

Post a Comment

<< Home