Tuesday, April 24, 2007

Sista april i allas hjärta?

När jag läste den här kommentaren från Jonas på på Elins blogg:

Annamariafesten... På en valborg? Icke! att det går för sig. Valborg är en traditionsbunden högtid. Valborgsafton kräver hemmafest :) vart är ännu oklart, ingen verkar vara sugen på att axla detta ansvar som säkerligen (som vanligt) kommer att innebära 60-100 pers och lera på mattan. Men något kul blir det nog.

Kram
kom jag av någon anledning att tänka på det här:


Traditioner är till för att brytas om man kan skapa nya och kanske bättre och så länge man accepterar andras! You hear med Mr? (And screw you Edmund Burke!)

haha

Roligt att fler håller med iaf. I torsdags när vi skulle lämna de färdiga biljetterna på Stuk var det redan jättemånga som hade varit och velat köpa. En timme efter att vi lämnat resterande biljetter på Orange hade folk även varit där och köpt. Wehehey! We'll have big fun!


Om det för övrigt är någon som inte har förstått det så är inte vår fest på "vanliga" Orange. Vi håller till på deras eminenta innergård och i deras festvåningssal. Ingång från Skolgatan.

Poz poz!

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Finns det någon möjlighet att lägga undan biljetter?

kommer inte till stan förens på söndag kväll...

4:29 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Maila mig så skall jag se vad jag kan göra!

Adressen står i min profil.

Annars kommer det finnas lite biljetter i dörren men då kostar de ju 120. Inte jättedyrt det heller. Nationerna tar 100 spänn inträde för inget speciellt alls!

5:23 PM  
Blogger Jonsa said...

Hihi :)

"The only thing necessary for evil to triumph is for good men to do nothing." Edmund Burke (google rules...)

Antar att jag gör inget och väntar på att valborgsondskan skall segra till slut!

Nä men liksom, skulla ALLA som man vill, och med största sannolikhet ska fira valborg med, komma på ditt partaj så blir det ju fullt direkt. Dessutom är det alldeles för många som inte gillar det... och inte gillar det... Valborg är en tid då man lallar omkring på stan med vänner för att fira våren. Många av mina vänner avskyr min musiksmak (jag avskyr deras). På en hemmafest kan vi ju slåss över musiken bäst vi vill. Ingen som känner att de betalat inträde till ngt de inte vill gå på osv...

Det var inte menat som en diss om du tog det som så... Kul att det blir mycket folk, good luck!

'peches

5:31 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Haha

nämen det är ju det som är grejen med att ha fest med plats för 400 pers på Valborg! Man har någonstans att mötas upp på kvällen när man lallat runt hela dagen, inte fått tag på varandra för mobilnätet ligger nere, några bangat ur champagnegaloppkön och lagt sig i nån buske, nån däckat etc. Man kan nästan aldrig hänga med ALLA man vill hänga med på Valborg, alla har sina umgängeskretsar, scheman etc. Då är det bra att man kan mötas upp någonstans större än en länga studentrum!

Kvällarna brukar lätt bli lite avslagna tycker jag efter att ha firat 21 Valborg i stan :)

Skall ni på champagnegalopp föresten? Vart då isf? Tänkte ta med min tyska kompis på någon sådan...

5:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, det är verkligen dags för nåt annat i år!

Är livrädd för att återuppleva förra årets valborg då jag däckade på en efterfest vid kantorn någonstans...till tonerna av en monty-pyton-skiva som ingen iddes byta.

Inte att förglömma är även killen som på nämnda fest, pladdrade på i över två timmar om sin resa tvärs över Australien. Visst, det var åtminstone ganska intressant i början, men efter att han hade nött på lite för länge om hur mycket man ska passa sig aboriginerna, önskade jag att jag hade valt att gå hem efter den där "sista" ölen.

Som sagt, bättre upp i år får det bli! Var det något i det där andra rummet på Orange förra året också? Har för mig att nån nämnde det vid nåt tillfälle

5:39 PM  
Blogger Jonsa said...

Såklart det blir galopp!

Har av ngn outgrunderlig anledning hamnat på värmlands galopp ett par år rad. Har faktiskt varit jäkligt roligt där, musiken till trots.... Antar att vi går dit i år igen. Orkar liksom inte visa min karate i kön till sthlms eller ög för att en s ha en chans att få stå i kö i tre timmar. Ok, jag kan inte karate, men jag tränade det när jag var typ 8 år. Credigt va?

6:07 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Ok!

kanske kan vara ett alternativ så! Norrbyhus skall ju vara craze också har jag hört!

Är kursare med han som är 2:e kk och alltså holy macaroni vad mannen skulle fira traditionsenligt! typ kasta mössa på rektorn liksom! kanske borde prova någon gång... Inte i år dock. Picknick i solglasögon, glo på människor, dricka lite champagne någonstans och våran fest blir alldeles utmärkt!

8:28 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

klara:

oj såg inte fin kommentar!

det var klubb hus som körde där då! de skall köra på "vanliga" orange denna valborg!

8:29 PM  
Blogger lil'elin said...

Länka till min blogg då!!

Vi har bytt namn till SECO nu!

12:14 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Amen jag är skitseg har jag ju sagt! Det tar alltid hundra år!

Grattis!

Ge Maria och Dany en puss från mig!

12:54 PM  

Post a Comment

<< Home