Friday, June 01, 2007

Dagens krönika


Dagens krönika. Är inte helt nöjd (även fast bland det enda UNT gjorde i redigeringsväg var att byta ut ordet "ägare" till "någon med anknytning till krogen"). Det var en svår krönika att skriva på 2000 tecken, i en helgbilaga där kontroversiella ämnen alltid ligger på betryggande långt avstånd och med den personliga ambitionen att nå ut till en så stor del som möjligt av alla 90 000 läsare och inte bara nån liten hipsterklick som tror att sådant aldrig händer hos dem.


Har ni inte något bättre för er kan ni läsa kommentarerna till detta inlägg om "Stureplans våldtäkten". Här skriver offret för våldtäkten ifråga själv.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sökte på ditt namn efter att ha läst din krönika och hittade din blogg! Vilket napp! Du skriver så bra om så mycket!

Tack!

5:50 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Vad kul att du tycker det!

Tack själv!

7:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tycker mycket, mycket om din blogg.

8:23 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Hanna:

Med risk för upprepning men vad kul att du tycker det!

Läser både din egen blogg och den på Fatale. Tycker din är bättre men det är för att jag tycker det är mycket roligare med blandning av ämnen så länge man klrara av att skriva om dem! Men fatalen börjar arta sig också :)

8:45 PM  
Blogger kalliljas said...

Ja, ämnet kändes inte lika lättsmält som de i tidigare krönikor - men egentligen mycket viktigare. Tur att min äkligt porriga och fula bild fanns med på s. 2. Hade kanske passat bättre på s. 3 i The Sun

6:32 PM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

Det var just därför att det platsen var "fel", ämnet förvånande etc som jag ville skriva den. Det var min näst sista krönika och ville använda mitt utrymme till något bra. Jag vet att det kommer bli en kille efter mig och jag håller det inte särskilt troligt att denne skulle skriva en sådan krönika även om jag innerligen hoppas!

Nu tror jag inte att alla kommer sätta sig ner efter att ha läst min krönika och bara: "nu måste vi prata om det här!". Men om en person gör det, om någon känner sig stärkt i att veta "det händer andra än mig - det är inte mig det är fel på" eller att det föds en tanke hos någon att faktiskt snacka med sina kompisar som beter sig illa, DÅ helvete är jag nöjd!

Sen ville jag make a stand för UNT eftersom jag är den första på min position att jag tycker man borde kunna blanda högt och lågt i tidningen.

9:35 PM  

Post a Comment

<< Home