Saturday, June 02, 2007

Yesterday when I was drunk.



Stockholm igår. MYCKET trevligt! Jag, Anders, Olof, och Sofia var hembjudna till Mia och Waldemar som första gäster i deras för dagen nyinflyttade lägenhet i Sundbyberg. Sumpan var trevligt och deras lägenhet fin. Lite lustigt inrättad bara då en 2 m lång basketspelare bott där innan dem. Mia nådde typ inte upp till badrumsspegeln och handdukshållarna. Drack lite findrinkar och knarkade Saltå Kvarn- russin innan vi drog till Teatron och Bricolage. Det var bra trots att Len Faki oturligt nog ställt in förutom Rice Twins! Anders B. var lite nervös över att de skulle framstå som klåpare som typ bokat akter över msn och bara "men jag trodde att det var färdigt när han gick off-line". Istället för dem körde bla. en kille improviserad live-acid och vem tackar en till det liksom? Efter att han dansat asset av oss drog vi vidare till Neu. Det var första gången där för min del och motherfucker vad kul det var! Hade inte föreställt mig att det faktiskt skulle vara så avslappnad stämning och mycket dans där. Posh uteställen som utlovar "spontandans" brukar ofta vara de stelaste ever. Typ sittdans för at man har för höga klackar liksom. Var fruktansvärt pepp på den glättiga åttidiscon efter all mörk och snabb techno på Bricolage. Dansade (och spenderade MYCKET pengar) tills dagsljuset trängde in och det var stägningsdags. Sista halvtimmen var för övrigt helt galen. Det var så skamlöst mycket hits på varandra. Eller vad sägs om Blue monday, A question of lust, Promised land, I wear my sunglasses at night, It's my life, Love will tear us apart et ect. Men det funkade verkligen 4.30!

Vid hemgång var Olof var helt groteskt pepp efter att vad han tyckte ha träffat den snyggaste tjejen i hela sitt liv. Den snyggaste tjejen i hela hans liv visade sig snabbt vara Anders B:s extjej där hela "ex"-grejen inte verkade helt utredd. Han blåste hur som helst vidare på efterfest medan vi hoppade in i Kungsholmentaxin för att sova. Det behövde onekligen. Jag hade fått träningverk av allt dansade redan på kvällen!

Dagen har ägnats mest att planera hur Anders skall träffa en bra tjej. Det är svårt det där. Känns väldigt skönt att inte "vara ute på marknaden" måste jag säga. Det skulle nog inte gå så bra för mig. Varför? Det kan illustreras med att jag bad några killar som på Teatron varit på tjejtoan innan mig, inte fällt ner ringen och kissat ner den totalt att gå tillbaks in och torka upp efter sig. De blev sura men gjorde det. Skulle nog inte ha så bra rykte i singelssvängen efter lite sånt där jag får för mig att göra när jag är full. Det går nog bättre för Anders skall ni se...


Nu: Autobahn hemmafest hos Johanna och Robert men först en portion hemmagjord gaspacho till. Jävlar i fan vad gott det är!

P&K

0 Comments:

Post a Comment

<< Home