Tuesday, August 01, 2006

Jag är min almanacka

Idag börjar mitt nya glamourösa liv som ARBETSLÖS! Det firar jag med en medelhavsgratäng med poatis, tomat, zucchini, hemmagjord tapenade på kalamatioliver och soltorkade tomater. Efter den skall jag ner och anmäla mig som arbetslös på arbetsförmedlingen. Det kommer bli orgasmiskt I'm telling you! Det lär inte finnas något mer inspirerande ställe än arbetsförmedlingen. De har verkligen lyckats med att med inredning och inramning skapa känslan av att allt är kört för en. Frågan är om de anlitat en inredningsarkitekt för att få till det? All cred till honom/henne i så fall.

Jag är dock inte särskilt ledsen över att vara arbetslös nu. Snart börjar terminen med pluggande och alla mina artontusen projekt som ligger i stiltje under sommaren. Det skall bli så kul! Jag skall köpa mig en almanacka idag också. Utan almanacka lever jag bara något slags carpe-diem-låtsas-liv. Då kan lite vad som helst hända. Tex. att man missar planet hem från Berlin som jag och Sofia gjorde för tre år sedan pga att jag hade gjort slut med min almanacka ett tag.

Kalendrar är verkligen det bästa som finns! Jag älskar att se den fulltecknad med saker, bli lite stressad och ledsen någon gång ibland men för det mesta bara bli fokuserad och inspirerad. När man inte har tusen saker att göra tar det istället hundra år att skicka iväg ett sketet mail (eller två månader att skriva färdigt en projektrapport som är det jag hållit på med nu i maklig sommartakt). Deadlines är bäst ingen protest!

Ok jag inser att jag låter som värsta tönten men ni kanske kan acceptera mig ändå?

kjam kjam

*en som hoppas*

3 Comments:

Blogger Karolina Lassbo said...

Du är inte arbetslös, det är augusti månad och du har bara semester, tills nästa projekt drar igång! ;)

Njut av ledigheten!

12:49 AM  
Blogger Annamaria och Andrea said...

haha ja så kan man ju se det! men nu har jag redan haft semester i två månader (jag hade en månads övertid att ta ut när jag slutade på mitt jobb) så nu är det bara att köra igång på riktigt!

kan inte lata mig mer nu :)

12:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. xxx pamela anderson big tits Amateur allure 2004 street blowjobs black tail pussy Chubby girl video clips Anal water massage

9:47 PM  

Post a Comment

<< Home